Levering & retour

Wat zijn de mogelijke bezorgmethoden?

Mephisto biedt u 4 mogelijkheden om uw schoenen en modeaccessoires te ontvangen:

Thuislevering (Bpost):

  • Voor België wordt uw pakket de werkdag na verzending door de postbode afgeleverd. Voor andere landen varieert de bezorging van uw pakket tussen de 2 en 10 werkdagen.
  • Elk pakket heeft een unieke barcode. Dankzij de “Track & Trace” applicatie kunt u online de route van uw pakket volgen.
  • Indien u afwezig bent op het moment dat het pakket wordt aangeboden, kunt u telefonisch een tweede aanbieding aanvragen of het pakket binnen de 14 dagen komen ophalen op het postkantoor of Punt Poste.
Ophaalpunt afhaling (Mondial Relay):
  • Uw pakket is gemiddeld 3 tot 5 werkdagen na verzending beschikbaar.
  • Er zijn vandaag al 900 relaispunten beschikbaar in België. Of het nu bij uw plaatselijke boekhandelaar is, in een kleine of grote supermarkt of bij een tankstation.

Lokale bezorging:

  • Voor mensen die in de gemeente Luik wonen, is de thuislevering door ons gratis.

  • Uw bestelling wordt binnen 3 werkdagen bij u thuis afgeleverd. Wij zullen u per e-mail op de hoogte stellen van onze dag en tijd van aankomst.

Ophalen in de winkel:

  • U kunt uw bestelling gratis ophalen in onze winkel gelegen Rue de la Régence 15, 4000 Luik (België) tijdens de openingsuren.

  • Uw bestelling is gemiddeld binnen 48 uur beschikbaar. Er wordt een bevestiging naar u verzonden wanneer uw bestelling klaar is om afgehaald te worden. Op vertoon van uw identiteitsbewijs en de bevestigingsmail met uw bestelnummer wordt uw bestelling bij u afgeleverd.

Wat zijn de levertijden?

De levertijden variëren afhankelijk van de gekozen bezorgmethode en het land van verzending. Zie de vorige paragraaf: "Wat zijn de mogelijke bezorgmethoden?"

Mephisto kan niet aansprakelijk worden gesteld voor vertraging in de levering als gevolg van stakingen of verstoringen bij externe bedrijven zoals Bpost en Mondial Relay of in geval van overmacht.

Wat zijn de bezorgkosten?

Voor België biedt Mephisto één enkel leveringspakket inclusief transportkosten aan dat 6 euro inclusief BTW bedraagt ​​via Bpost en 4 euro via Mondal Relay voor heel België en geldt voor de gehele bestelling, ongeacht het aantal bestelde producten.

Voor elke bestelling gelijk aan of groter dan 100 euro inclusief BTW die in één keer wordt afgeleverd op een adres in België, wordt de levering gratis uitgevoerd.

Voor Luxemburg, Mephisto hanteert één bezorgpakket inclusief transportkosten ter hoogte van 4 euro via Mondial Relay en geldt voor de gehele bestelling, ongeacht het aantal bestelde producten.

Voor Frankrijk en Nederland biedt Mephisto één bezorgpakket inclusief transportkosten aan ter hoogte van 5 euro via Mondial Relay en geldig voor de gehele bestelling, ongeacht het aantal bestelde producten.

Voor elke bestelling gelijk aan of groter dan 100 euro inclusief BTW die in één keer wordt afgeleverd op een adres in België, Luxemburg, Frankrijk of Nederland, zal de levering gratis plaatsvinden.

Voor Spanje en Portugal biedt Mephisto één bezorgpakket inclusief transportkosten aan ter hoogte van 8 euro via Mondial Relay en geldt voor de gehele bestelling, ongeacht het aantal bestelde producten.

Voor Duitsland biedt Mephisto één bezorgpakket inclusief transportkosten aan ter hoogte van 10 euro via Mondial Relay en geldt voor de gehele bestelling, ongeacht het aantal bestelde producten.

Voor elke bestelling gelijk aan of groter dan 150 euro inclusief BTW die in één keer wordt afgeleverd op een adres in Spanje, Portugal of Duitsland, wordt de levering gratis uitgevoerd.

Voor Oostenrijk en Italië biedt Mephisto één bezorgpakket inclusief transportkosten aan ter hoogte van 12 euro via Mondial Relay en geldig voor de gehele bestelling, ongeacht het aantal bestelde producten.

Voor elke bestelling gelijk aan of groter dan 200 euro inclusief BTW die in één keer wordt afgeleverd op een adres in Oostenrijk of Italië, wordt de levering gratis uitgevoerd.

Wanneer wordt mijn pakket verzonden?

Artikelen die door de klant zijn gekocht, worden binnen 1-5 werkdagen na plaatsing van de bestelling verzonden, op voorwaarde dat de betaling is goedgekeurd en bevestigd.

Kan ik in het buitenland bezorgd worden?

Mephisto levert haar paar schoenen en modeaccessoires in de volgende landen:

  • België
  • Frankrijk
  • Luxemburg
  • Nederland
  • Duitsland
  • Italië
  • Oostenrijk
  • Spanje
  • Portugal

Als u in een ander land woont, kunt u contact met ons opnemen voor onze prijzen en de stappen die nodig zijn om uw aankopen te ontvangen.

Kan ik een artikel ruilen?

Bij Mephisto kunnen alle artikelen (paar schoenen of modeaccessoires) geruild worden (behalve uitverkoopartikelen) .

De klant beschikt over een wettelijke termijn van 14 dagen om zijn herroepingsrecht uit te oefenen vanaf de datum van ontvangst van de goederen.

Artikelen die niet bij u passen, kunnen binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling worden geruild. Het artikel dat wordt geruild, moet nieuw en ongedragen zijn, in de originele doos en intact.

Je kunt het ruilen voor een ander artikel in een andere maat of kleur.

Als u bij het valideren van uw eerste bestelling een promotiecode heeft gebruikt, profiteert u van dezelfde korting voor uw omruilbestelling.

Hoe werkt de procedure voor het ruilen van een artikel?

Om een ​​bij Mephisto gekocht artikel, paar schoenen of modeaccessoires te retourneren, is de procedure eenvoudig:

  1. Stuur een e-mail naar onze klantenservice info@mephisto.be door volgende gegevens te vermelden:
    • Uw klantnummer
    • uw bestelnummer
    • Het nummer van het artikel dat u naar ons wilt retourneren.
    • De reden van retour
  2. Wij sturen u dan de procedure voor het retourneren van het pakket naar ons (via Bpost of Mondial Relay)

Kan ik een bestelling retourneren die defect, beschadigd of niet overeenkomt met mijn bestelling?

Bij Mephisto is het retourneren van artikelen toegestaan.

Ondanks alle zorg die wij besteden aan het beheer van de verzendingen, komt het helaas voor dat bepaalde artikelen niet overeenkomen met de bestelde artikelen, of dat de producten beschadigd aankomen. Onze excuses hiervoor en bieden u de mogelijkheid het betreffende artikel te retourneren.

De te volgen procedure is als volgt:

    1. Stuur een e-mail naar onze klantenservice info@mephisto.be door volgende gegevens te vermelden:
      • Uw klantnummer
      • uw bestelnummer
      • Het nummer van het artikel dat u naar ons wilt retourneren.
      • De reden van retour
    2. Wij sturen u dan de procedure voor het retourneren van het pakket naar ons (via Bpost of Mondial Relay)

Kan ik een terugbetaling krijgen voor een artikel dat ik op Mephisto heb besteld?

Absoluut, bij Mephisto is het retourneren van artikelen toegestaan ​​(met uitzondering van sale artikelen).

De te volgen procedure is als volgt:

  1. Stuur een e-mail naar onze klantenservice info@mephisto.be door volgende gegevens te vermelden:
    • Uw klantnummer
    • uw bestelnummer
    • Het nummer van het artikel dat u naar ons wilt retourneren.
    • De reden van retour
  2. Wij sturen u dan de procedure voor het retourneren van het pakket naar ons (via Bpost of Mondial Relay)

Wij attenderen u er echter wel op dat het artikel aan de retourcriteria moet voldoen: ieder artikel dat u niet bevalt, kunt u binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling ruilen. Het artikel dat wordt geruild, moet nieuw en ongedragen zijn en in de originele doos intact zijn.

Hoe snel kan ik een artikel retourneren of mijn geld terugvragen?

Elk artikel (paar schoenen of modeaccessoire) dat niet bij u past, kunt u binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling ruilen (met uitzondering van uitverkoopartikelen).

Hoeveel kost een ruil-, retour- of terugbetalingsaanvraag?

In geval van ruilen of retourneren zijn de retourkosten voor uw rekening. Als u besluit een artikel aan ons te retourneren, vergoeden wij u zodra het artikel weer in onze voorraad is, na controle van de staat ervan.

De terugbetaling wordt uiterlijk dertig dagen na ontvangst van de retourzending rechtstreeks op de bankrekening van de klant gestort.